Předolympijská regata RIO 2015

Dnes skončila předolympijská regatta v Riu. Byl to můj první závod a trénink v místě konání olympijských her. Strávila jsem tu 4 týdny a snad trochu poznala místní podmínky. Závodu se zůčastnilo 28 závodnic. Za každou zemi mohl jet jen jeden závodník. Konkurence byla veliká, ikdyž na olympijádě nás má startovat 36. Já, po velmi slibném začátku, kdy jsem se dlouho držela v první desítce, nakonec skončila na 13. místě. S výsledkem nejsem spokojená ani nespokojená. Předjela jsem pár velmi dobrých závodnic, ale na druhou stranu mě předjely závodnice, které normálně předjíždím já. Revír na závodění je to velmi složitý. Každý okruh je úplně jiný. Každý den je jiný. Jsou tu poměrně silné proudy, na moři mohou být veliké vlny a v zátoce naopak hladká voda. Vítr je převážně slabý a střední, ale během tréninku jsme zažili i pár hodně větrných dní. Je třeba tu najezdit spousty hodin a snažit se připravit na všechny možné varianty. Mojí největší slabinou byla jízda na zadní vítr. Což mě dost zarazilo, protože to v posledních letech byla spíš moje silná stránka. Můj styl jízdy, ale na místní vlny nefunguje a já nevím proč. Doufám, že brzy budu mít další příležitost jet do Ria trénovat a pokusit se tuto slabinu zlepšit. 

Se závodem si nakonec nejlépe poradila Gintare Scheidt z Litvy, která má za manžela brazilskou jachtařskou legendu Roberta Scheidta, který ve třídě Laser skončil těsně za stupni vítězů na 4. místě. Na druhém místě skončila Evi Van Acker z Belgie a třetí místo brala Marit Bouwmeester z Holandska.

Závod je tedy za mnou a poslední olympijský rok začal. Je třeba trénovat více a více, abych se mohla na olympijádě poprat o nějaký pěkný výsledek, řádně reprezentovat zemi a splnit si svůj cíl. Všem, kteří mi pomohli se do Ria podívat, moc děkuji za podporu. Též děkuji všem fanouškům, co mi drželi v průběhu týdne palce. 

Další akce, které mě po krátkém odpočinku a fyzické přípravě v České republice čekají jsou: 

2. - 23.10.  závod a trénink v La Rochell ve Francii  ( závod série Eurosaf  5. - 10.10. )

9. - 27.11.  trénink a Mistrovství světa Laser Radiál v Ománu  ( MS 20. - 26.11. )