Rakapitulace sezóny 2014 a plány dál

Sezóna 2014 a plány dál
V průběhu letošní sezóny jsem neměla moc času aktualizovat své internetové stránky. Přeci jen s mimčem se spousty věcí změní. Teď sedím v letadle do Spojených Arabských Emirátů, kde budu od čtvrtka 27.11. závodit na historicky prvním finále světového poháru, kam jsem se nominovala svým 5. místem z mistrovství světa. Mám tedy spousty času na rekapitulaci letošní sezóny a to podle mne úspěšné sezóny. 
5. místo z mistrovství světa a vyjeté místo pro ČR na Olympijské hry 2016 do Ria, 7. místo z mistrovství Evropy a pocit, že návrat do top ten je tedy reálný i s dítětem. To jsou ve skratce mé výsledky a pocit z letošní sezóny. Finále světového poháru v Abu Dhabi je takový bombónek na konec. 
Na začátku roku jsem vůbec nepomýšlela na tak pěkné výsledky. Neměla jsem fyzičku což na laseru dost vadí, neměla jsem čas dělat věci tak jak jsem byla zvyklá a přibližně 18 měsíců jsem neseděla na lodi. Natož závodila. Do toho jsem kojila prcka a pořádně se nevyspala. Naštěstí mi celou sezónu hodně pomáhaly obě babičky a střídavě s námi jezdily na tréninky a závody. Bez nich by nebyl návrat k jachtingu možný. Matýsek tedy za svůj první rok života procestoval kus Evropy a nutno říct, že vodu má opravdu rád :) 
V průběhu sezóny jsem postupně získávala ztracenou sílu a na lodi se cítila lépe a lépe. Na MS i na ME jsem měla asi štěstí na podmínky. Rozhodně mi oba závody báječně sedly a podařilo se nám s Jakubem vybrat ten správný materiál. Laser má být sice one design, ale všichni víme, že tomu tak úplně není. Hlavní rozdíl je ve stěžních. Mě se ten můj dobrý ohnul na tréninku v Hyéres  v dubnu a až do MS jsem se trápila na příliš tuhém stěžni. Ten byl fajn na slabší vítr, ale v silném jsem ho nepřeprala. Před MS mi přišla nová loď z Austrálie a s ní i nový stěžeň, který mi celkem vyhovuje. Uvidíme na zimním tréninku a příští rok na závodech. 
Přes zimu se chystám na pár tréninků do Španělska. Bohužel zatím nemůžu trénovat v Riu jako ostatní a ani se nechystám na světové poháry v Austrálii a Americe. Snad se i tak udržím v první třicítce světového žebříčku, abych se mohla příští rok zúčastnit světových pohárů v Evropě a závodit tak s nejlepšími na světě. 
Velká část zimní přípravy by měla být zaměřena hlavně na budování fyzičky, která mi stále chybí a na zlepšení akcelerace po startu a obecně startů. V tom vidím mojí největší slabinu. 
Příští sezónu pak zahájím závodem v Cádizu koncem února a pak začne klasický jarní kolotoč závodů: Malorka, Hyeres, Medemblik, Weymouth. Dále pak ME v Dánsku, Test Event v Riu a MS nejspíš v Ománu.
Též již probíhá plánování tréninků a účasti na předolympijské regatě v Riu, která bude v přípravě na OH velmi důležitá. Na tuto část přípravy, ale musíme nejprve sehnat adekvátní finanční prostředky. Bohužel nestačí vzít auto a dojet si do Anglie na pár dnů potrénovat kdykoliv se Vám to hodí. Rio je přeci jen o něco dál a pobyt tam finančně náročnější. 
Čeká nás toho s Jakubem příští rok dost a tak nám držte palce ať to vše vyjde.